Brand Consistency
Brand Consistency zorgt voor een sterk en herkenbaar merk over alle touchpoints heen. Daarmee heb je de controle over je brand en style guide met de Digital Asset Management software van Cocoon Media Management. Cocoon slaat bestanden voor je op en zorgt ervoor dat je ze ook weer snel kunt terugvinden. Een Digital Asset Management oplossing die toegang geeft tot alle belangrijke assets, zoals logo’s en andere brand uitingen.
Waarom Merk consistentie
Jij weet als geen ander dat de huisstijl van een bedrijf niet alleen maar je visitekaartje is. Er is goed over nagedacht en alle kleuren en uitingen zijn ontworpen vanuit een duidelijke visie. Die wil je consistent uitdragen. Kortom je hebt meer neergezet dan een huisstijl; er staat een brand. Maar hoe houd je de controle en hoe zorg je ervoor dat je merk correct wordt gebruikt door collega’s of andere stakeholders? Goede DAM-software, oftewel een Brand portal, of merkportaal, is daarbij dé tool die voor een Marketing professional onmisbaar is. Merk consistentie is een must voor ieder sterk merk.
Interactieve Style Guide
Cocoon functioneert als de interactieve style guide voor je merk. Het zorgt voor een consistentie over alle kanalen heen. Waar je klant ook in aanraking komt met het merk, over alle touchpoints heen, is je merk consistent herkenbaar.
Download het Brand Management Ebook
Ontdek hoe je brand consistency kan helpen herkenbaar te zijn als merk over alle touchpoints heen, in elke stap van de customer journey.
Vul je gegevens in om de whitepaper te downloaden.
Brand Management
Cocoon maakt het managen van jouw brand met anderen super easy. Het niet meer nodig om een statisch PDF het bedrijf in te slingeren, maar je hebt een brand community opgezet. Deel via Cocoon ook je brand guidelines, brand identity en andere assets om je brand management processen te optimaliseren.
Brand Identity
Een (corporate) brand is meer dan logo & huisstijl alleen. De brand guidelines and visuele uiting die daarbij horen zijn onderdeel van een brand identity. Een persona rond je brand waaruit o.a. de Tone of Voice wordt gedestilleerd. Door een sterke en consistente (over alle touchpoints heen) brand identity ben je herkenbaar voor klanten en kan er een emotional connection worden opgebouwd.
Voordelen Brand Consistency
- Herkenbaarheid voor klanten
- Verlaging van cognitieve load want brand straalt vertrouwen uit
- Emotional connection met je base
- Val op tussen concurrenten
- Hogere ROI door consequent laden van een brand
- Hogere brand equity