In vijf stappen naar een effectieve Customer Journey

Om klanten te blijven volgen en vooral te begrijpen moet je net zo denken als je klant. Design thinking helpt je daarbij. Het houdt in dat je continu bezig bent met het toetsen van je uittingen en communicatie richting prospects & klanten.

Design Thinking is een continu creatief proces. In dat proces wordt doorlopend gemeten en gemonitord hoe de klant reis verloopt. Dat is de basis van waaruit je bijstuurt en meegaat op het pad van je klant. Dat meanderende pad vraagt om steeds nieuwe materialen, campagnes en middelen. Materialen waarvan je stakeholders op de hoogte moeten blijven. Cocoon bewaart deze data overzichtelijk voor je in de cloud. Op die manier kunnen teams die deze materialen nodig hebben er ook eenvoudig bij komen en gebruiken.

De 5 stappen van design thinking

Cocoon is DAM software

DAM staat voor Digital Asset Management. Simpelweg het centraal beheren en managen van al je content files zoals afbeeldingen, video & logo’s. Door het centrale karakter kun je:
• Individuele gebruikers en gebruikersgroepen eenvoudig toegang geven tot bestanden of selecties daarvan
• Naast personen ook externe systemen voorzien van diezelfde bestanden, denk aan websites en webshops, maar ook partners en leveranciers
• Sneller en efficiënter werken en ‘samen’ werken.
• Grote hoeveelheden bestanden eenvoudig delen en distribueren
• Maximaal grip houden op merk-consistentie en gebruik
• Je time to market verkorten en daarmee lancering van nieuwe campagnes versnellen

In dit artikel leggen we uit hoe Cocoon Media Management software aansluit bij marketing van de toekomst.