De ideale match voor NGO’s

Ledenorganisaties, branche- en vakverenigingen communiceren via diverse kanalen om hun (potentiële) leden te bereiken. Denk aan nieuwsbrieven, social media, en diverse websites. Elk van deze kanalen heeft haar eigen content nodig in specifieke formaten. Dat is exact waar Cocoon goed bij aansluit. Cocoon zorgt ervoor dat het beheren van al deze content eenvoudig en versimpeld wordt en je daarmee veel tijd bespaart. Vanuit één online omgeving kun je al je media & bestanden managen, organiseren en eenvoudig delen. Iedere gebruiker toegang tot het gewenste materiaal. Direct beschikbaar in het juiste formaat. Indien nodig koppelen we externe applicaties en websites, zodat je eventuele wijzigingen maar op één plek hoeft aan te passen. 

Tijd besparen met DAM software (Media Management Software)

Voor ledenorganisaties is tijd kostbaar. Er wordt vaak gewerkt in kleine teams met veel taken. Cocoon Media Management Software helpt je bij het managen en beheren van alle communicatie en mediabestanden.

Cocoon heeft een overzichtelijke taxonomie, zijn er slimme zoekmogelijkheden en kun je bestanden gestructureerd opslaan in sets en deze deelbaar maken met collega’s en externen. Door middel van metadata zoals TAGS en Keywords, kun je bestanden eenvoudig labelen en ook weer makkelijk terugvinden. Door een visuele presentatie en weergave op inhoud geeft het structuur en overzicht. Voor extra tijdswinst heeft Cocoon een beeldherkenning module die beelden en foto’s scant. Op basis van Artificial Intelligence (AI) worden dan extra TAGS toegevoegd die je helpen om de mediabibliotheek nog slimmer uit te bouwen.

 

Tags beheren in Beeldbank - Assetbank Cocoon

Grip op inhoud en bestanden

Wanneer een in- of externe collega een bestand nodig heeft, hoef je niet meer verschillende versies heen en weer te mailen of gebruik te maken van verschillende servers zoals Dropbox of WeTransfer. Door middel van sharelinks kun je eenvoudig en snel veel bestanden direct delen. Deze sharelinks worden met een verloopdatum ingesteld. En daarmee direct ook een transfer mogelijkheid binnen je eigen Cocoon.

Gebruikers accounts geven veel vrijheid. Door gebruikers specifieke rechten en rollen te geven behoud je grip en controle op gebruik en toegang.
Bestanden staan niet meer op verschillende servers, computers, mails of in meerdere clouds opgeslagen. Eén online verzamelplaats waarbinnen je alles kunt beheren, organiseren en delen. Met behoudt van maximale grip en controle. Dat levert jou en je team veel tijdswinst en je bevordert consistent gebruik.

Digital Asset management - eenvoudig bestanden doorsturen en delen

Werkprocessen optimaliseren

Wil je meer weten over hoe Cocoon jouw werk kan vereenvoudigen? Download dan hieronder onze white paper. Hierin beschrijven we in 4 stappen hoe je content management kunt optimaliseren voor efficiënte communicatie met leden, collega’s en partners.

  1. Bepaal doelstellingen
  2. Kies de juiste software
  3. Denk na over databeveiliging
  4. Optimaliseer werkprocessen
Content beheren

Cocoon referenties

Download de gratis Cocoon gids

COCOON Gids voor communicatieprofessionals