De ideale match voor NGO’s

Ledenorganisaties, branche- en vakverenigingen communiceren via diverse kanalen om hun (potentiële) leden te bereiken. Denk aan nieuwsbrieven, social media, website, etcetera. Elk van deze kanalen heeft hun eigen content nodig in hun eigen formaten. Dat is exact waar Cocoon goed bij aansluit. Cocoon zorgt ervoor dat het beheren van al deze content eenvoudig wordt en je een hoop tijd bespaart. Vanuit één online omgeving kun je al je bestanden managen, heb je toegang tot het gewenste materiaal in elk formaat en kun je zelfs externe applicaties eraan koppelen, zodat je eventuele wijzigingen maar één keer in de software hoeft aan te passen.

Eenvoudig tijd besparen met DAM

Voor jou als ledenorganisatie is tijd erg kostbaar en dus hebben we er met Cocoon voor gezorgd dat je met het beheren, organiseren en delen van bestanden een tijdsbesparing en optimalisatie voor jouw bedrijf kunt creëren. Zo heeft de interface een overzichtelijke taxonomie, zijn er eindeloos veel zoekmogelijkheden en kun je bestanden opslaan in sets. In een set staan bestanden die bij elkaar horen ook daadwerkelijk bij elkaar. Door middel van metadata kun je via de handige bibliotheekfunctie bestanden vinden zonder dat je exact weet waar het is opgeslagen. En om je nog meer tijd te besparen, kunnen wij tags voor jou toevoegen door middel van automatische beeldherkenning. 

 

Grip op je bibliotheek houden

Wanneer een in- of externe collega een bestand nodig heeft, hoef je niet meer verschillende versies heen en weer te mailen of gebruik te maken van verschillende servers zoals Dropbox of WeTransfer. Door middel van sharelinks kan men eenvoudig en snel bij je bestanden komen. Deze sharelink kan met een vervaldatum worden ingesteld.

Daarbij kun je ook gebruikersrechten invullen zodat niet iedereen die je toegang biedt ook zomaar bestanden kan aanpassen. Zelfs wanneer er een bestand foutief is gewijzigd, kun je met Cocoon door middel van versiebeheer altijd nog een oude versie terugvinden. Bestanden staan niet meer op verschillende servers, computers, mails of in clouds opgeslagen. Je hebt één online verzamelplaats waarin je alles kunt regelen wat je nodig hebt. Dat maakt jou in control en bespaart je een hoop tijd!

Werkprocessen optimaliseren

Wil je meer weten over hoe Cocoon jouw werk kan vereenvoudigen? Download dan hieronder onze whitepaper. Hierin beschrijven we in 4 stappen hoe je content management kunt optimaliseren voor efficiënte communicatie met jouw leden.

  1. Bepaal doelstellingen
  2. Kies de juiste software
  3. Denk na over databeveiliging
  4. Optimaliseer werkprocessen

Cocoon referenties