Cocoon, geboren in Haarlem

Home Banner

Over ons

Cocoon is een product van Cocoon Software Technology BV. We bieden Digital Asset Management software. (DAM software). Een product dat veel verder gaat dan een beeldbank. Het is een digitale omgeving met veel functionaliteit ontwikkeld om efficiënter en effectiever alle kostbaar ontwikkelde merk- en marketing materialen te managen, beheren en delen. 

We zijn sinds 2005 een gevestigde naam in Haarlem. Sindsdien is en wordt de software doorontwikkeld en bieden we een slimme en gebruiksvriendelijke totaal oplossing voor effectiever Media Management. Zowel commerciële organisaties als ook gemeenten, lokale overheden, NGO’s, Goede doelen en ledenverenigingen maken gebruik van onze software.
Stuk voor stuk mooie merken en bedrijven waar we trots op zijn. Bekijk hier ons klantportfolio en succes cases.

Cocoon Software Technology B.V. is een onderdeel van Just Internet Group – een samenwerkingsverband tussen meerdere bedrijven-  die hun eigen discipline op het gebied van online media vertegenwoordigen. 

Waar we binnen Cocoon grip, overzicht en controle geven op alle digitale mediabestanden, doen we dat binnen SaySimple met alle digitale klantgesprekken en conversaties over alle kanalen.

Saysimple is het zusterbedrijf van Cocoon; https://saysimple.com/nl/

Ons team bestaat uit meer dan 35 medewerkers, die SAAS software specialisten zijn. Beide bedrijven werken nauw samen voor het behalen van een optimaal resultaat voor onze klanten. Hieronder vind je een aantal gezichten, die jou graag te woord staan en met je meedenken om het maximale uit de SAAS software te halen. 

CEO Remco Vriesema

Remco Vriesema

CEO / Owner

Gert-Jan Dekker

Consultant

Richard Groen

Manager operations

Wim Groen

Technisch manager

Kevin de Haas

Designer

Dennis van Dalfzen

Developer

Digital Asset Management

Onze software is niet slechts een opslagplaats, maar een online omgeving waarin je door middel van allerlei tools bestanden eenvoudig kunt organiseren, beheren en delen. Afbeeldingen, video’s, marketingmateriaal en huisstijl documenten staan op één centrale locatie die je altijd en overal tot de juiste bestanden (en versies) toegang geeft. Door middel van metadata kun je eenvoudig tags toevoegen, of door onze automatische beeldherkenning laten toevoegen. Samen met de gebruiksvriendelijke interface en de eindeloze zoekfuncties zorgt dit ervoor dat je heel snel bij je bestanden komt. Door middel van sets kun je deze bundelen zodat je alle bestanden van bijvoorbeeld eenzelfde project bij elkaar hebt staan. 

Ook jouw in- en externe collega’s kun je door middel van een deellink gemakkelijk toegang tot de software bieden. Met Cocoon bepaal jij wie wat mag doen met de bestanden en kun je altijd oude versies terughalen. Ervaar je in jouw organisatie dat de bestanden versnipperd over verschillende computers, servers en mail staan? Dan behoort dit met Cocoon tot de verleden tijd!

Extra tijdsbesparing kun je verkrijgen door andere programma’s via een API aan onze software te koppelen. Zo hoef je bij een wijziging jouw bestand maar op één locatie aan te passen en wordt het automatisch aangepast in bijvoorbeeld jouw CMS-systeem, website, ERP-software of intranet. 

Meer weten?

home

Referenties

Heb je vragen?

Neem contact op