Time to Market

Wil je ook concurrentievoordeel pakken dan moet je flexibel en snel kunnen handelen, zodat de time to market wordt verkort? Dit levert sneller resultaat op en hogere ROI’s van de business activiteiten. Daarnaast ben je relevanter voor klanten want je kunt goed inspelen op behoeften door een snel aanpassingsvermogen. Dit vermogen krijg je door de Digital Asset Management software van Cocoon Media Management. Cocoon slaat bestanden voor je op en zorgt ervoor dat je ze ook weer snel kunt terugvinden. Een Digital Asset Management oplossing die toegang geeft tot alle belangrijke assets, zoals logo’s en andere brand uitingen.

Wat levert een kortere Time to Market op?

Het proces van concept naar campagne die jouw klanten raakt kan lang duren. Zeker als werkproces niet op elkaar zijn afgestemd en afdelingen langs elkaar werken. Door campagne creatie, manage- en publicatie processen via Cocoon te laten lopen worden deze process vereenvoudigd en pak je tijdwinst als bedrijf. Hierdoor word je in staat gesteld om meerdere campagnes per jaar te organiseren en te publiceren, wat natuurlijk helpt om de ROI-doelstellingen te halen dit jaar. Daarnaast wordt je als merk relevanter voor jouw klant, want je kunt beter inspelen op actualiteiten.

Brandportal Cocoon, software voor marketing professionals

Met de Brandportal Cocoon organiseer en deel je gemakkelijk documenten vanuit een beveiligde cloud.

Agile Content Marketing

Software van Cocoon Media Management zorgt voor  controle en jouw brand assets correct worden gebruikt door collega’s of andere stakeholders. Deze samenwerking wordt vanuit een hub georganiseerd. Zo heb je vanuit Cocoon altijd de laatste en juiste versie van  de brand assets bij de hand. Hierdoor ben je minder tijd kwijt aan overhead maar kun je focus geven aan de invulling van klantbehoeften.

Download de whitepaper
over Design Thinking

Ontdek hoe een kortere Time to Market kan helpen om een relevanter brand op te bouwen.

Flexibiliteit

Cocoon enabled flexibel samenwerken en alignment van bedrijfsprocessen. Zo kunnen externe bureau’s die content creëren eenvoudig en geordend assets aanleveren, zodat de interne organisatie daar verder mee kan. Dit geeft flexibiliteit in de organisatie waardoor er versnelling op gang komt en campagnes dus eerder de klant kunnen raken.

 

Klantgedreven

Een kortere Time to Market is interessant voor betere ROI-doelstellingen, maar zorgt ook voor een klantgedreven aanpak. Doordat je kunt inspelen op actualiteiten ben je als brand relevanter voor klanten en extra goed herkenbaar. Ze bouwen een band met je op en worden loyaler. Dan ben je concurrentie te slim af.

Voordelen van een kortere Time to Market

  • Sneller van concept naar campagne
  • Betere en efficiëntere (interne & externe) samenwerking
  • Verlaging van operationele kosten
  • Wees concurrenten te snel af
  • Hogere ROI door effiency & First Mover effect
  • Relevanter als merk om je kunt inspelen op kernbehoeften