Met een merkportaal of brand portal behoud je grip & controle over merk & huisstijl
Manage en beheer al je content en bestanden effectief en eenvoudig, met volledige grip en controle over alle inhoud. Jij bepaalt wie toegang heeft tot specifieke bestanden en deelt gericht marketing- en communicatiemateriaal, campagnes, promotiemateriaal, foto’s en video’s met teams, collega’s, partners en externen.
Waarom een Merkportaal / Brand portal?
Je huisstijl is meer dan een visitekaartje; het is de visuele identiteit van je merk, zorgvuldig ontworpen vanuit een sterke visie. Met een merkportaal houd je grip op hoe jouw merk wordt gebruikt door teams, collega’s en andere stakeholders. Cocoon’s merkportaal biedt marketingprofessionals de tools om eenvoudig, snel en efficiënt alle merkbestanden te beheren en te delen.
Gebruikers krijgen gerichte toegang tot relevante assets, wat zorgt voor consistent en correct gebruik, zonder dat je volledige controle verliest. De intuïtieve interface maakt het voor iedereen laagdrempelig om bestanden snel te zoeken, vinden en toepassen – zodat jouw merk altijd op zijn best wordt uitgedragen.
Agile Content Marketing
Als beheerder van het merkportaal behoud je maximaal grip en controle in gebruik. Je weet zeker dat de juiste en meest actuele bestanden beschikbaar zijn, alle actuele communicatie en marketing files & documenten zijn centraal opgeslagen. Omdat Cocoon statistieken bijhoudt krijg je eveneens per gebruiker of account inzicht in welke bestanden populair zijn en welke minder.
✓ Alle content beschikbaar op 1 centrale plek
✓ Alle pixel en bestandsformaten van media files direct beschikbaar
✓ Toegankelijk in gebruik
Workflow management
Cocoon maakt het managen van alle bestanden efficiënter en overzichtelijk. Het wordt ook wel Mediabank, Digital Asset Management Software, of DAM software genoemd. Je kunt tijdelijke, beperkte en beveiligde toegang verlenen aan collega’s, franchises, pers en media, bloggers of samenwerkende externen. Deel in Cocoon ook je bedrijfspresentaties, huisstijl handboek en andere belangrijke communicatie documenten om je bedrijfsprocessen en workflow management verder te optimaliseren.
Time to Market wordt korter
Eenmaal geupload naarCocoon zijn nieuwe creaties en bestanden met enkele kliks, direct ook beschikbaar voor gebruik. De interface van Cocoon is laagdrempelig en gebruiksvriendelijk. Zoeken is vinden. De zoekfuncties van Cocoon maakt het mogelijk om te filteren op SETS, TAGS, bestandstypen, of andere relevante zoekopdrachten. De abonnementskosten voor gebruik worden gemakkelijk terugverdient. De tijd die jij, het team en al je gebruikers ermee besparen is vele malen kostbaarder. Je hebt bestanden, sneller en zorgeloos in enkele klikken daar waar ze zijn moeten.
Benieuwd naar de mogelijkheden van Cocoon?
Vraag een proefaccount aan en probeer Cocoon 30 dagen vrijblijvend.
Proefaccount aanvragen ›