Merk- of ‘Brand’ portaal

Huisstijl, media- en communicatie bestanden op 1 centrale plek in je eigen brandportal

Home Banner

Met een merkportaal of brandportal behoud je grip & controle over merk &  huisstijl

Manage en beheer al je content en bestanden. Effectief & eenvoudig. Je behoudt volledige grip en controle op alle inhoud. Jij bepaalt wie toegang krijgt tot welke bestanden. Deel doelgericht marketing- en communicatie bestanden, campagnes, promotiemateriaal,  foto’s en video’s met teams, collega’s, partners en externen.

Waarom een Merkportaal /Brandportal?

Jij weet als geen ander dat de huisstijl van een bedrijf niet alleen maar je visitekaartje is. Er is goed over nagedacht. Alle kleuren en uitingen zijn ontworpen vanuit een duidelijke visie. Die wil je consistent uitdragen.
Het is veel meer dan alleen een huisstijl; er staat een merk.

Hoe houd je de controle en hoe zorg je ervoor dat je merk correct wordt gebruikt en ingezet door teams, collega’s of andere belangrijke stakeholders?

Een Merkportaal of Brandportal is dan dé software tool die een Marketing professional of marketing team verder helpt. Je beheert en deelt eenvoudig, snel en efficient. Je behoudt daarnaast ook nog eens de volledige grip en controle over gebruik.

Als je gebruikers eenvoudig en laagdrempelig toegang geeft tot alle voor hem relevante bestanden kunnen ze efficiënter werken en jij bevordert consistent gebruik. Dit betekent niet dat je alles maar klakkeloos deelt met iedereen.  Je doet dit gericht en per gebruiker specifiek en relevant. Partners & teams geef je toegang tot de relevante assets die ze nodig hebben.

Het merkportaal, of media management software van Cocoon geeft je een gebruiksvriendelijke interface. Gebruikers kunnen eenvoudig alle bestanden dan ook eenvoudig en laagdrempelig zoeken, vinden en gebruiken.

Brandportal, merkportaal, of Brand portal

Agile Content Marketing

Als beheerder van het merkportaal behoud je maximaal grip en controle in gebruik. Je weet zeker dat de juiste en meest actuele bestanden beschikbaar zijn. Omdat Cocoon statistieken bijhoudt krijg je eveneens per gebruiker of account inzicht in welke bestanden populair zijn en welke minder.

Alle actuele communicatie en marketing files & documenten zijn  centraal opgeslagen. Via de statistieken module krijg je inzicht in welke bestanden gebruikt en niet gebruikt worden.

Brandportal, merkportaal, of Brand portal

Workflow management

Cocoon maakt het managen van alle bestanden efficiënter en overzichtelijk. Het wordt ook wel Mediabank, Digital Asset Management Software, of DAM software genoemd. Je kunt tijdelijke, beperkte en beveiligde toegang verlenen aan collega’s, franchises, pers en media, bloggers of samenwerkende externen. Deel in Cocoon ook je bedrijfspresentaties, huisstijl handboek en andere belangrijke communicatie documenten om je bedrijfsprocessen en workflow management verder te optimaliseren.

Time to Market wordt korter

De interface van Cocoon is laagdrempelig en gebruiksvriendelijk.  Zoeken is vinden. De zoekfuncties van Cocoon maakt het mogelijk om te filteren op SETS, TAGS, bestandstypen, of andere relevante zoekopdrachten. De abonnementskosten voor gebruik worden gemakkelijk terugverdient.  De tijd die jij, het team en al je gebruikers ermee terugverdienen is vele malen kostbaarder.  Je hebt bestanden, sneller en zorgeloos in enkele klikken daar waar ze zijn moeten.

Voordelen op een rijtje:

  • Alle huisstijl, media- en communicatie bestanden op 1 centrale plek
  • Toegankelijk in gebruik
  • Plug & Play software, daarmee snel starten
  • Beveiligde opslag in de cloud, AVG verantwoord werken
  • Alle pixel en bestandsformaten van media files direct beschikbaar onder de bron.
  • Interactieve online style guide

Probeer Cocoon 30 dagen en ontdek de voordelen.

Vraag een demo aan

Deze merken werken al met Cocoon Media Management