Effectief samenwerken zorgt voor tijdsbesparing

We kunnen allemaal wat extra tijd gebruiken. Of het nu is om klanten meer aandacht te geven of om extra campagnes te kunnen draaien: onze tijd is waardevol en moet zo efficiënt mogelijk benut worden. Cocoon is een product dat je hierbij kan helpen!

Snel de juiste bestanden vinden

Wanneer je je als communicatiemedewerker of ontwerper bezighoudt met de huisstijl, het maken van presentaties of content, krijg je regelmatig de vraag om materiaal aan te leveren. Al is het ‘even snel’ een logo sturen in een bepaald formaat. Dit kan je behoorlijk uit je concentratie halen en alle verzoekjes bij elkaar kunnen redelijk oplopen. Met de software van Cocoon zijn jouw collega’s in staat om zelf het materiaal eenvoudig op te zoeken en in het gewenste formaat te downloaden. 

Taxonomie zorgt voor efficiëntie

Ook kun je bestanden door de taxonomie van Cocoon overzichtelijk organiseren. Je kunt bestanden opslaan in sets, zodat je alles wat bij elkaar hoort ook bij elkaar hebt staan en je kunt verschillende tags toevoegen. Daarnaast beschikt Cocoon over een handige bibliotheekfunctie waarin metadata snel toegang tot de juiste bestanden bieden. Zo kun je bij het zoeken filteren op naam, tags, data, etcetera. We bieden zelfs automatische beeldherkenning. We voegen de tags toe op basis van jouw bestand. Zo kan degene die een bestand nodig heeft, het gewenste exemplaar binnen een paar seconden vinden. 

Vraag een demo aan

Demo aanvragen

Bovendien staan alle bestanden op één centrale locatie en hoef je niet meer verschillende versies heen en weer te mailen of gebruik te maken van verschillende servers zoals Dropbox of WeTransfer. Laat staan dat bestanden lokaal op een pc worden opgeslagen en kwijtraken. Door middel van sharelinks kan men eenvoudig en snel bij de bestanden komen en heeft iedereen toegang tot de meest recente versie. Zelfs externe partners, zoals een creatief bureau, heeft zo eenvoudig toegang tot het benodigde marketingmateriaal. Deze sharelink kan met een vervaldatum worden ingesteld. Dat voorkomt dat bestanden kwijtraken of dat er met foutieve versies wordt gewerkt. 

Met Cocoon zorg je voor een effectieve workflow. Zo ben je dus in staat om sneller van concept naar campagne te gaan, het bevordert zowel intern als extern de samenwerking en het kan een tijd- en kostenbesparing opleveren. 

Wil je hier meer over weten, download dan nu ons gratis ‘Content Marketing’ e-book.

Vul je gegevens in om de whitepaper te downloaden: