Hoe zet HHNK Cocoon in binnen de organisatie
Ten behoeve van de informatievoorziening richting burgers en bedrijven stuurt het HHNK met hoge regelmaat persberichten over lopende en toekomstige projecten uit. Door Cocoon te vullen met beelden en te voorzien van een Tag van het juiste object en onderwerp wordt het delen van materiaal met de pers vereenvoudigd.
Tevens wordt het bij elkaar zoeken van beeld- en tekstmateriaal voor educatieve doeleinden gemakkelijker. Denk bijvoorbeeld aan educatieprogramma’s voor jongeren, zoals over de waterrnoodsramp in 1916. Een ander voorbeeld is de externe communicatie van HHNK waarbij in 2017 de nadruk op het waterbewustzijn van burgers ligt.
“Door Cocoon zijn onze beelden en educatieve materialen centraal toegankelijk voor onze communicatie- en projectmedewerkers. Door het gebruik van tags kunnen we snel een set samenstellen van onderwerpen of objecten die we voor een persbericht of educatief doeleind nodig hebben. Het is even een klus om alle foto’s uit de organisatie te uploaden en correct te rubriceren, maar daarna ontstaat alleen maar tijdwinst. Onze foto’s zijn snel en overzichtelijk terug te vinden en we weten precies wat we gedeeld hebben met wie.”
Harry Schuitemaker
Webmaster Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier
Over HHNK
Droog land en schoon water. Het lijkt vanzelfsprekend, maar dat is het niet. Elke dag zet het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier (HHNK) zich in voor de bescherming van het land tegen overstromingen en de kwaliteit van het oppervlaktewater. Daarnaast beheert en onderhoudt het HHNK ook plattelandswegen. Dit doet het HHNK in Noord-Holland boven het Noordzeekanaal.
Benieuwd naar de mogelijkheden van Cocoon?
Vraag een proefaccount aan en probeer Cocoon 30 dagen vrijblijvend.
Proefaccount aanvragen ›