Efficiënt content management

voor ledenorganisaties, branche- en vakverenigingen

Ledenorganisaties communiceren via diverse kanalen om hun (potentiële) leden te bereiken. Elk kanaal vraagt om passende content. Organisaties beschikken hierdoor over meer beeldmateriaal en content dan zij effectief kunnen managen. Veel tijd gaat verloren aan de operationele kant van content management. De digital asset management software van Cocoon helpt hierbij.

Download de whitepaper en optimaliseer in 4 stappen je content management voor efficiënte communicatie met leden:

  1. Bepaal doelstellingen
  2. Kies de juiste software
  3. Denk na over databeveiliging
  4. Optimaliseer werkprocessen

Download whitepaper:

Ledenorganisaties die Cocoon succesvol inzetten:

Bestanden snel vinden

Archiveer je mediabestanden en maak ze snel vindbaar door een logische mappenstructuur aan te maken via sets en tags. Zo kun je bestanden snel terugvinden en direct kosten besparen dankzij een efficiëntere werkwijze.

module-doorsturen-laptop

Bestanden veilig delen in de cloud

Dankzij de doorstuur-module van Cocoon maak je content voor iedereen beschikbaar. Denk hierbij aan collega’s maar ook externe stake holders zoals persbureau’s en leveranciers. Cocoon media management werkt eenvoudiger dan e-mail en is veiliger dan andere cloud oplossingen zoals Dropbox en WeTransfer.

Huisstijl management

Cocoon zorgt dat jij de volledige controle krijgt over je huisstijldocumenten. Bepaal bijvoorbeeld met de goedkeur-module welke media bestanden geschikt zijn voor Cocoon of gebruik het gebruiksbeheer om aan te geven wie toegang heeft tot welke bestanden.  Brand management wordt zo een stuk eenvoudiger omdat jij bepaalt welke collega’s over welke documenten kunnen beschikken.

 Interesse in Cocoon?